dimecres, 3 de juny del 2020

Els aprenentatges d'aquest confinament - Ferran Basagaña


ELS APRENENTATGES D’AQUEST CONFINAMENT




Després de tots aquests mesos de confinament crec que puc dir que he après tres coses molt importants.

La primera és que el món en què vivim potser no és tan perfecte ni tan fort com ens pensàvem tots. Ni els diners, ni la tecnologia avançada, ni res ha pogut evitar aquesta pandèmia. Semblàvem invencibles i, ves per on, resulta que no ho som. Un virus ha estat capaç d’aturar el món. Literalment. I ens ha ensenyat que podem viure d’una forma diferent, apreciant aquelles coses que tenim i valorant que potser no cal tenir-ne tantes. Amb allò essencial ja podem anar tirant. Crec que això ens hauria de fer reflexionar a tots...

La segona és que la salut és el més important. És una frase que havia sentit moltes vegades, però que ara l’entenc millor que abans. Els que hem tingut la sort de no haver patit la malaltia (i espero que continuem així) hem pogut veure, sobretot a la televisió, com moltes persones eren ingressades i, fins i tot, morien soles en els hospitals. Persones que potser coneixíem, que fa uns mesos estaven bé i vivien tranquils sense pensar que una cosa així els podia passar.

I la tercera cosa que he après és que la família també és el més important. Tots aquests dies han estat al meu costat i m’han ajudat i cuidat. Crec que és molt necessari tenir els que més estimes al costat i he après a valorar-ho molt. M’han agradat les estones que hem passat junts. Hem tingut temps per estar en família, una cosa que durant l’any gairebé mai no passa (excepte un mes per les vacances). M’agradaria que ho poguéssim seguir fent, tot i que sé que quan tot vagi tornant a la normalitat, serà molt difícil una altra vegada.

En conclusió, espero que tot això ens hagi ensenyat a tots una lliçó que hauríem d’intentar no oblidar. Tot i així, em sembla que serà molt difícil.

Ferran Basagaña

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada