ELS
APRENENTATGES D’AQUEST CONFINAMENT
Després de tots aquests mesos de confinament crec que puc
dir que he après tres coses molt importants.
La primera és que el món en què vivim potser no és tan
perfecte ni tan fort com ens pensàvem tots. Ni els diners, ni la tecnologia
avançada, ni res ha pogut evitar aquesta pandèmia. Semblàvem invencibles i, ves
per on, resulta que no ho som. Un virus ha estat capaç d’aturar el món.
Literalment. I ens ha ensenyat que podem viure d’una forma diferent, apreciant aquelles
coses que tenim i valorant que potser no cal tenir-ne tantes. Amb allò
essencial ja podem anar tirant. Crec que això ens hauria de fer reflexionar a
tots...
La segona és que la salut és el més important. És una
frase que havia sentit moltes vegades, però que ara l’entenc millor que abans.
Els que hem tingut la sort de no haver patit la malaltia (i espero que
continuem així) hem pogut veure, sobretot a la televisió, com moltes persones
eren ingressades i, fins i tot, morien soles en els hospitals. Persones que
potser coneixíem, que fa uns mesos estaven bé i vivien tranquils sense pensar
que una cosa així els podia passar.
I la tercera cosa que he après és que la família també és
el més important. Tots aquests dies han estat al meu costat i m’han ajudat i
cuidat. Crec que és molt necessari tenir els que més estimes al costat i he
après a valorar-ho molt. M’han agradat les estones que hem passat junts. Hem
tingut temps per estar en família, una cosa que durant l’any gairebé mai no
passa (excepte un mes per les vacances). M’agradaria que ho poguéssim seguir
fent, tot i que sé que quan tot vagi tornant a la normalitat, serà molt difícil
una altra vegada.
En conclusió, espero que tot això ens hagi ensenyat a
tots una lliçó que hauríem d’intentar no oblidar. Tot i així, em sembla que
serà molt difícil.
Ferran Basagaña

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada