divendres, 5 de juny del 2020

EL CONFINAMENT.

En aquesta temps que hem estat confinats a casa he apres moltes coses ni que no ho sembli, una d’aquestes coses és que no m’he sapigut organitzar bé a l’hora de distribuir-me les feines del cole, com l’horari que tenia l’hora de fer esport, ja que el feia al vespre i m’hagues agradat fer-ho abans i no tan tarperquè després sopava tard i m’hen anava a dormir tard.

El que m’ha agradat més d’aquest confinament és el poder tenir més temps lliure per jugar a videojocs amb els amics i passar més temps amb la familia.
Seguiria fent les classes virtuals ja que a mi m’agraden més aquests tipus de clases que les que feiem al cole.

M’agradaria haver aprofitat més el temps i no estar l’ultim dia fent deures fins tard el divendres, m’agradaria fer més esport ja que no m’he organitzat bé el temps i no he popgut fer-ne molt, però 
ara que ja es pot sortir estic fent més esport que abans.


Coronavirus Barcelona: El confinament, en imatges

APRENENTATGES DURANT EL CONFINAMENT-Laura Garcia


ELS MEUS APRENENTATGES DURANT EL CONFINAMENT


Durant aquesta estància a casa a causa del COVID-19 a tots ens ha ajudat a aprendre moltes coses i a donar-nos compte de que podem fer més del que creiem en certes circumstàncies.

Per començar, una de les coses que he après del confinament és a tenir una vida més ordenada, és a dir que jo mateixa em puc posar els meus horaris i tot el que crec convenient que em pot anar bé per realitzar totes les tasques que hem hagut d’anar fent. També, m’ha ensenyat que tot i estar a casa podem treballar igual o més com si estiguéssim a l’escola. Crec que he treballat força bé ja que m’he organitzat bastant i «si es vol es pot!».

Personalment, m’ha agradat molt estar a casa i fer les feines a casa ja que trobo que se m’ha fet més còmode i he pogut treballar al meu ritme i bé. També m’ha agradat poder estar més temps amb la família i gaudir uns dies junts.

Ara ja estem a la recta final i el curs ja s’està acabant. Només falta uns dies més i ja haurem acabat la tapa del tercer any a la ESO. A partir d’ara només queda fer un últim esforç i ja podrem gaudir de l’estiu. Durant l’estiu tinc previst llegir llibres ja que és important que mai perdem el fil d'aprendre.

Una de les coses que més haurien agradat fer és poder quedar amb els meus amics i veure’ls ja que a l’escola cada dia ho feia i de cop ho vaig deixar de fer. Tot i així, fèiem vídeo conferències i almenys podíem no perdre el contacte. També, m’hauria agradat poder passar temps amb els meus avis i cosins en persona, tot i que no he pogut a causa de les normes de seguretat.


joemquedoacasa | Escola Santa Cecília - ZER Cerdanya


Laura Garcia Inglès




ELS MEUS APRENENTATGES DEL CONFINAMENT

Google Meet gratis para empresas, organizaciones e instituciones ...


El coronavirus ens està donant varietat de lliçons que és possible que es quedin amb nosaltres per sempre, ja que, ens ho creiem o no, aquesta pandèmia canviarà el món que coneixíem fins ara. Penso que respecte la sanitat, les tecnologies i la ciència, faran part d’aquest canvi, ja que suposo seran les que més progressaran en un futur no molt llunyà. 


Dins dels canvis, n’hi ha hagut que m’han agradat però no estic segura que els deixi en la llista d'essencials, sinó que els posaria com noves aficions. Una d’elles és despertarem i fer-me un bon esmorzar al jardí, ja que crec que és una petita motivació abans començar amb la feina del cole, i poder despertar-te amb els sons dels ocells, el vent, .... Una altra cosa vaig descobrir, és fer una petita estona d’esport i prendre el sol, ja que penso que és un sistema bastant eficaç per descuidar-te del que està passant fora. També passar alguna estona amb la família. I com no, no ha faltat pas que fes alguns dels meus hobbies i veure un grapat de sèries noves. 

 
Entenc que quan finalment s’acabi tot això, el temps serà més limitat i no tindre tant de temps i hauré de reduir les anterior activitats, menys en el tema de l’esmorzar, ja que he vist que m’ha agradat molt.


M’hauria agradat molt anar de viatge, ja que per culpa d’això he hagut de cancel·lar-ne dos. Tant de bo que en un futur puguem tornar a fer aquells plans que teníem. Respecte a les activitats quotidianes el que trobo més a faltar és anar de compres, sortir amb els amics i anar a la platja sense cap mena de precaucions.


Maria Cañadilla




dijous, 4 de juny del 2020

Aprenentatges de confinament

APRENANTATGES D'AQUEST CONFINAMENT:

 Ningú s'hagués cregut que aquest any el passariem així, confinats a casa, durant aquests darrers tres     mesos hi ha hagut temps de fer de tot, i com no, d'apendre coses que sempre deiem que no teniem   temps, o eren massa llargues per poder fer-les i haviem d'anar a altres llocs més importants a fer   exercici o alguna  extraescolar i entre tot no es podia fer. Però gràcies a aquest confinament he tingut   temps de fer tot això, i en algunes estones que m'avorria o bé no savia que fer, he aprofitat i m'he   posat a fer aquest tipus de coses, i ara us en explicaré unes quantes coses que he fet i activitats que   m'han agradat:

-He après, que no tot l'esport s'ha de fer a fora de casa, sinó que els exercicis que feiem de normal, o   les rutines que anavem a fer als gimnasos, es poden fer a casa, simulant l'entorn o bé canviant el   material que feiem servir per material que tenim per casa, per exemple en comptes de fer peses amb 
 ferros, es poden canviar per garrafes d'aigua, o rutines que es feien a l'aire lliure, canviar-les per   rutines que es poden fer a casa tranquilament i que s'acaba fent el mateix resultat.

-El que també he après és a fer servir l'ordinador amb molta més fluidesa, si avans em costava una   mica el fet d'escriure ràpid, ara ho puc fer bé i sense anar mirant tota l'estona les tecles per saber on   són.

Com l'he passat: La veritat, passar el confinament sense sortir de casa, al principi em va costar una mica, però quan vaig començar a fer feina seguint una pauta em ser molt més amè, i jo seguiria fent la feina d'aquesta manera.






dimecres, 3 de juny del 2020

Els aprenentatges d'aquest confinament - Ferran Basagaña


ELS APRENENTATGES D’AQUEST CONFINAMENT




Després de tots aquests mesos de confinament crec que puc dir que he après tres coses molt importants.

La primera és que el món en què vivim potser no és tan perfecte ni tan fort com ens pensàvem tots. Ni els diners, ni la tecnologia avançada, ni res ha pogut evitar aquesta pandèmia. Semblàvem invencibles i, ves per on, resulta que no ho som. Un virus ha estat capaç d’aturar el món. Literalment. I ens ha ensenyat que podem viure d’una forma diferent, apreciant aquelles coses que tenim i valorant que potser no cal tenir-ne tantes. Amb allò essencial ja podem anar tirant. Crec que això ens hauria de fer reflexionar a tots...

La segona és que la salut és el més important. És una frase que havia sentit moltes vegades, però que ara l’entenc millor que abans. Els que hem tingut la sort de no haver patit la malaltia (i espero que continuem així) hem pogut veure, sobretot a la televisió, com moltes persones eren ingressades i, fins i tot, morien soles en els hospitals. Persones que potser coneixíem, que fa uns mesos estaven bé i vivien tranquils sense pensar que una cosa així els podia passar.

I la tercera cosa que he après és que la família també és el més important. Tots aquests dies han estat al meu costat i m’han ajudat i cuidat. Crec que és molt necessari tenir els que més estimes al costat i he après a valorar-ho molt. M’han agradat les estones que hem passat junts. Hem tingut temps per estar en família, una cosa que durant l’any gairebé mai no passa (excepte un mes per les vacances). M’agradaria que ho poguéssim seguir fent, tot i que sé que quan tot vagi tornant a la normalitat, serà molt difícil una altra vegada.

En conclusió, espero que tot això ens hagi ensenyat a tots una lliçó que hauríem d’intentar no oblidar. Tot i així, em sembla que serà molt difícil.

Ferran Basagaña

MESOS FORA DE LA NORMALITAT (Lluc Valldepérez)

MESOS FORA DE LA NORMALITAT


 Des del primer moment tots vam pensar que tornaria a ser tot normal amb les dues primeres setmanes que vam estar confinats, però ha estat tot lo contrari que la majoria vam creure.

 
Durant aquests gairebé 3 mesos que portem a casa hem pogut fer classe online. Tot i que ningú hauria pogut pensar que haguéssim arribat en aquests punts les classes online han estat força bé per intentar seguir una mica el temari escolar.

Hem aprés a treballar desde casa de veritat. Hem millorat la nostra paciència ja que estàvem cada dia i seguim pensant que en quin moment arribarà la vacuna per aquest virus. Estar tancat dins de casa durant molt de temps és molt difícil d’assimilar-ho pero ens hem comportat molt bé des de nens petits fins a persones grans.

Una de les coses que m’ha agradat més ha sigut fer les videotrucades ja que hem pogut comprovar que tots estem en perfecte estat i sobre veure-ns entre nosaltres.

Quan tot això passi ens podrem retrobar de veritat amb els amics ja siguin del cole o d’un altre lloc i passar un magnífic temps tots junts després de tant de temps sense veure-ns.

Crec que a tots ens hauria agradat sortir de casa i anar una estona amb els amics o anar de compres i coses així que sovint ens agrada a tots fer.

Ara només falta seguir resistint i aguantant que algun dia tornarem a ser a la normalitat. Tots estem feliços per la manera magnífica que estem portant aquesta pandemia i esperem que tot això s’acabi aviat.

JA QUEDA POC



Qui ho diria que estaríem tan de temps tancats a casa, que nomes podríem sortir al balcó o a les terrasses.
Ha sigut dur, hi ho segueix sent perquè encara no s’ha acabat. Han canviat les rutines, les formes de fer, les maneres de fer feina i de comunicar-se amb l’escola, oficines, familiars... ha canviat tot.
He après moltes coses durant el confinament, ha organitzar-me les feines de l’escola ja que abans de tot això no era gens organitzada i em costava molt organitzar-me i deixava les coses per els últims dies, ara no. També he après ha ser mes comprensiva amb els meus pares, mai havia passat tan de temps junts tancats a casa.
He trobat a faltar als meus amics, companys de l’escola i encara els trobo a faltar. Trobo a faltar els dematins al porxo de l’escola parlant de si tenim examen, de com creiem que ens anirà, de com estem, si ens fa mal això ens trobem be, malament.. etc Quan vam poder tenir la oportunitat de poder veure’ns a través de qualsevol dispositiu em vaig sentir molt feliç i contenta a la vegada, perquè feina casi 3 mesos que no ens veiem.
Crec que tothom te ganes de poder tornar a la vida normal, però que es la normalitat?
En resum, ara em se organitzar les feines, el meu temps personal, les estones amb la família, amics. A tornar a jugar a bàsquet, poder fer esport a l’aire lliure, sense tenir por de que pasarà.
          



Àneu Farré