Estimats alumnes, benvinguts al blog del confinament! Crec que aquests dies que ens trobem tots desats per força ens pot anar bé de publicar tot allò que anem escrivint o produint en aquest blog.
Com que penso que el que ens cal a partir d'ara i fins que acabi el curs és expressar-nos molt i treballar la llengua també des d'aquesta vessant pràctica, doncs podrem penjar aquí els nostres textos i videos així els podrem compartir i comentar entre tots.
Jo prendré com a referència la qualitat i la quantitat dels vostres escrits per poder-vos avaluar de llengua catalana. Si ens hi posem, farem un bloc molt bonic que ens servirà de record d'aquesta experiència única que ens ha tocat de viure.
dimecres, 6 de maig del 2020
dimarts, 5 de maig del 2020
Personatges del confinament, Lluc Valldepérez
ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT
Estem vivint una situació complicada i en aquests tipus de situacions hi ha diferents tipus de persones:
El xungo és el que normalment es salta les normes per anar a veure algú o fer alguna que altre trapellada.
El seriós és el que no surt de casa en cap circumstància, sempre fa les compres online i va amb màscara i guants per casa.
El graciòs és el que s’uneix a videotrucades per fer el ruc i fer riure a la gent.
El súper comprador és la persona que compra menjar per sobreviure durant tres mesos.
El comprador és el que va cada dia al supermercat per comprar una cosa i llavors té una excusa per sortir de casa.
El ploramiques és el que sempre té una excusa perque li deixin entregar els deures més tard
Aquests són els personatges que crec que són més comuns en la cuarantena
Els personatjes, Adrià Piñol
Envejava a tots els que podíen sortir al carrer ja que en el meu cas era practicament impossible perquè ni tenía gos ni els meus pares hem deixaven sortir per anar a comprar.
Pasaven els dies i les setmanes i volia sortir ja al carrer sinó no podría aguantar masses dies més dintre de la meva casa.
Al final com ja m'havia imaginat no vaig poder aguantar més i vaig sortir d'amagat .
Just una estona després d'haver passejat em vaig adonar que el que trobava a faltar no era el carrer sinó els amics, llavors al donar-me compte d'aixó vaig tornar cap a casa.
Al tornar cap a casa vaig veure un policía que es dirigía cap a mi, llavors vaig acelerar el meu pas fins al punt que estava corrent, afortunadament vaig perdre el policía de vista i vaig poder tornar a casa sense cap problema més.
Una cosa clara que em va quedar és que no havia valgut la pena fer tot allò.
Pasaven els dies i les setmanes i volia sortir ja al carrer sinó no podría aguantar masses dies més dintre de la meva casa.
Al final com ja m'havia imaginat no vaig poder aguantar més i vaig sortir d'amagat .
Just una estona després d'haver passejat em vaig adonar que el que trobava a faltar no era el carrer sinó els amics, llavors al donar-me compte d'aixó vaig tornar cap a casa.
Al tornar cap a casa vaig veure un policía que es dirigía cap a mi, llavors vaig acelerar el meu pas fins al punt que estava corrent, afortunadament vaig perdre el policía de vista i vaig poder tornar a casa sense cap problema més.
Una cosa clara que em va quedar és que no havia valgut la pena fer tot allò.
dilluns, 4 de maig del 2020
PERSONATGES DEL CONFINAMENT
Aquest temps que hem estat a casa
per culpa del COVID-19, hi ha hagut com diversos tipus de persones. Hi ha gent
que aquest a sigut el seu somni, quedar-se a casa, no anar al col·legi, no fer
tantes classes, no fer exàmens... Però, en canvi, hi ha altre gent que ho està
passant bastant malament perquè troba a faltar el deu dia a dia, els amics,
sortir al carrer...
Aquests serien els dos grans
grups de persones, però desprès, hi ha encara més tipus de persones en funció
de com estan portant aquesta situació. Per exemple:
En primer lloc tenim a la persona
que es passa tot el dia amb màquines. Em sembla molt bé que no puguem sortir de
casa i no hi hagi tantes coses a fer, però home, passar-se tot el dia enganxat
a màquines jugant doncs no ho se...
En segon lloc tenim al golafre,
aquestes persones em posen dels nervis, perquè es passen tots els dies menjant
porqueries, ja siguin llaminadures, pastissets, pastes o el que sigui que
sempre quan s’ho acaben els hi agafa mal de panxa. Jo no ho entenc, si saben
que els hi farà mal la panxa perquè menjant tantes porqueries?!
En el tercer lloc hi hauria el
membre de la família que està obsessionat en que sap perfectament que no té el
COVID-19 però ell segueix pensant que es morirà i li donarà un atac de cor.
Per últim, no ens podem oblidar de
la persona que es pensa que estem de vacances i que no hem de fer res, també
pensa que és una injustícia fer deures si no anem a classe, però seguim en dies
de curs!
Doncs aquests són alguns tipus de
persones durant el confinament. La veritat és que jo m’identifico una mica amb
tots...
diumenge, 3 de maig del 2020
PERSONATGES DEL CONFINAMENT - Maria Cañadilla
La quarantena, a causa del COVID-19, ens afecta a tots de manera diferent. Vull dir, no hi ha una forma incorrecta de tractar la quarantena, sempre que estiguis confinat i et quedis a casa. Per a algunes persones, aquest és el seu somni total, de quedar-se a casa i cancel·lar tots els plans i no anar a treballar. Uns altres s'estan tornant bojos d'ansietat i revisant obsessivament les notícies. Alguns petits somien en tornar a jugar fora com a persones normals. Hi ha molts rols per ser una persona en quarantena.
En primer lloc tenim a la típica mare obsessiva que no deixarà de netejar per tal d’aconseguir acabar amb els virus, aquesta és molt coneguda pels joves i pares. Està tot el dia pendent de tot, i que quan arriba el pare de comprar, està boja anant darrere d’ell per tal de que no quedi ni rastre. Amb el menjar ja ni parlar-ne, ho treu tot de les bosses i ho classifica per colors i sabors, a causa de l'avorriment.
En segon lloc hi trobem el golós, el/la qual ens representa a la majoria de nosaltres. No parem de menjar com si no hi hagués un demà, i encara que tinguem temps a preparar-nos un bon i saludable menjar preferim agafar la bossa de brioixeria i llaminadures que trobem a l’armari de la cuina. I també tenim la nostra millor amiga, la nevera, que des del primer dia obrim cada dos per tres.
En tercer lloc hi ha el/la que està aficionat a la gimnàstica, més conegut com la persona «fitness». Aquest és el que tot el dia fa esport obsessivament en espais de tres metres quadrats, ells no tenen límits. N’hi ha de totes les modalitats, des de la natació, fins a l’escalada.
En quart lloc tenim el familiar que està segur que té el COVID-19, però no presenta cap símptoma. Està tan preocupat que no para de trucar al 112, pensant que està molt greu i que morirà en poc temps.
En cinquena posició tenim al de la mascota, el qual treu el gos tres vegades al matí, tres vegades a la tarda, tres al vespres, i tres a la nit. Fins que arriba al punt que el gos s’amaga sota el llit atterit.
Finalment, però no menys important, tenim «l’instagramer» que no para de petar amb les seves experiències a casa. És el típic que penja més de 20 històries explicant la seva vida i fent fotos a tot el que menja i el que fa. Arriba a produir mínim 4 directes a diari, fins al punt que arriba a cansar.
En un passat tot això no ens ho arribàvem a pensar, avui en dia, tenim uns prototipus exagerats de les persones .
dissabte, 2 de maig del 2020
Els personatges del confinament, per Àlex Duró
Aiiiii, el confinament... una cosa que ens te a tots avorrits, o no, ara ho
descobrirem.
Perquè avui parlarem dels personatges en el confinament.
Primer de tot, us parlaré del dormilega. Aquest es un personatge molt
característic de totes aquelles activitats que comporten estar-se a casa. Ell només
fa que dormir, aprofita per exemple, el confinament, per dormir el doble d’hores.
Quan es desperta acostuma a estar de molt mal humor i assegura que ha dormit
molt poc.
Aquest és un personatge molt graciós, no sé quin nom li puc posar però és aquell
que diu: Durant aquest confinament faré de tot, avançaré treballs de la
Universitat, perdré 10 quilos, endreçaré l’habitació. I sabeu què, no acaba fent res
del que s’ha proposat.
Ara us parlaré del “Netflixer”. Aquest, és el que no es mou del sofà, el que si tu li
preguntes com es diu aquell noi baixet amb ulleres que surt en una sèrie, te’l diu
al complet, et diu qui és, les seves relacions, la seva primera aparició a la sèrie, el
minut i per si no fos prou el rol que desenvolupa en cada capítol.
Ara ve el meu preferit, el “peliculeru”, com us podeu imaginar,aquest es munta
unes històries flipants amb tot aquest tema de la quarantena que tu al·lucines. És
el típic que ho associa tot amb els aliens i amb organitzacions secretes. També és
el que crea cadenes al whatsapp explicant com el govern manipula totes les
informacions que enviem, rebem etc.
Un de molt típic també és el que acaba tots els deures el primer dia i després,
quan veu que tu vas apurat , a última hora ve i es mofa de tu.
Amb això acabo, amics i amigues, espero que us hagi agradat!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
