dijous, 30 d’abril del 2020

ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT, Laura Garcia


D’alguna manera el confinament a causa del COVID-19 ens està afectant a tots en algun aspecte. Amb això em refereixo a que moltes persones estàn tenint temps per treure fruit al seu temps lliure d’una manera original o divertida.
En un principi tots ens pensàvem que això del confinament seria divertit perquè no aniríem a l’escola i podríem quedar amb els amics. Malauradament, estàvem equivocats. Durant aquesta estància a casa ens hem pogut adonar de les diferents reaccions que han tingut algunes persones.

En primer lloc tenim a la mare obsessionada en tenir la casa neta i que quan veu una gota de pols ja està cridant als fills que només fan que embrutar. Qui ho diria! Com si hagués de venir algú a casa!

En segon lloc tenim a la típica persona que passa el temps fent esport i que quan s’acabi el confinament lluirà la roba amb bona figura. Crec que és una molt bona opció ja que estar saludable és molt important i no ens podem estar asseguts al sofà tot el dia!

En tercer lloc tenim al que es passa tot el dia fent classes virtuals i deures i si ja els ha acabat fa els de la setmana vinent. Això si, quan acaba el dia es queixa de que ha acabat esgotat i que a causa d'això vol que li facin massatges. Quina patxoca!

En quart lloc, no ens podem oblidar del que no fa res de deures ja que pensa que és una injustícia haver de fer-los sense assistir a una classe a l’escola. Sens dubte és el que té més temps lliure tot i que desprès quan tornem a l’escola ja no sabrà ni sumar!

En cinquè lloc tenim el que es passa tot el dia al Netflix. Ja s’ha mirat vint pel·lícules i s’ha acabat quatre series. Es clar, quan s’acaba el dia, té un mal de cap terrible i que ni amb Ibuprofens ho cura!

Per últim tenim el golafre! El que es passa tot el dia menjant. Si fos menjar sa rai, però només menja llaminadures, brioix amb xocolata, pastissets,... Desprès, té mal de pantxa i els pares aprofiten per castigar-lo.

Personatges del Confinament- Daniel López


Jo crec que cadascú es únic i te la seva manera de passar-la en aquests temps que corren. Però si alguna cosa es ben clara, podríem establir uns grups classificatoris segons les maneres i hàbits que tenen en comú

El vago: el típic o típica que no fa res en tot el dia. Tant sols s'aixeca del llit, si no fos per menjar i o anar al bany. Ja tenien el costum abans de tot imagineu-vos ara, la veritat esque la situació els afavoreix molt. estan en la seva salsa, tal i com ells volen.

L'esportista: el típic que es proposa a fer esport per quan acabi això poder aprofitar-ho. Es un bon costum aprofitar aquests dies per posar-se en forma.

El vago, "esportista": el que quan començava tot això va prometre que es posaria tot fort i musculat. Però en veritat no fa res i es passa tot el dia fent el vago i per 5 min de esport que fa ja es pensa que està fort.

El golafre: el que se està tot el dia anant a la nevera a buscar menjar perque només te gana. També quan no te gana també hi va a fer una ulladeta per veure que pot menjar per passar l'avorriment de una manera més entretinguda.

L'eficient: el que fa tot el dia coses productives i aprofitant el temps al màxim per fer coses. Com ara: especialitzar-se, fer puzles, cuinar, aprendre coses noves...


Aquests son algun dels molts prototips de gent per passar la quarantena. La veritat esque em sento identificat una mica en tots, també es comú canviar constant ment, pensament, coses normals en tants dies i dies tancat a casa.




UN CONFINAMENT CRUEL,COM ES POT SUPORTAR?, Pol Angelats




Ara fa un mes ens van anunciar que aquest virus Covit-19 havia arribat a la nostre zona i que ens havíem de confinar per no agafar-lo i tenir la malaltia “coronavirus” que s’ha fet més famosa que la Coca-cola. La meva primera reacció va ser una alegria de quedar-me a casa i no anar al col·legi com la majoria dels adolescents però no em pensava en cap moment que un mes després encara estaríem a casa esperant que tot això se’n vagi i puguem sortir com abans.

Durant aquest confinament me'n he adonat que hi ha una sèrie de persones que  podríem anomenar personatges que fan que puguem suportar més bé el dia a dia d'aquest confinament.

Però en realitat  tots ens hem convertit en personatges a la nostra manera o: més ben dit ara fem coses que potser no fèiem abans. Per exemple, jo abans no sortia al balcó quan fa aquell sol que crema amb un barret de palla i ulleres de sol però ara sí. Em sembla una manera de sortir a l’aire lliure però sense que et toqui el Sol d’aquella manera que no et deixa ni obrir els ulls. Potser d’això no se’n podria dir ben bé un  personatge, però hi ha persones que es mereixen aquest  nom i amb majúscules.

Primer hi ha la veïna que canta òpera d'aquella que agrada, però fins a un cert punt. Aquella veïna que hi ha dies que et fa una xerrada de mitja hora i hi ha dies que no et diu ni hola i ni bon dia. Però ara amb el confinament sembla que s’ha tornat més amable i, en lloc de cantar dues hores al dia, en canta quatre.

Després hi ha el típic que surt al balcó disfressat cada setmana amb un personatge diferent. Per exemple a la segona setmana de confinament va anar disfressat de Spiderman i la següent de princesa. Clar, jo com qualsevol altre tafaner surto al balcó per veure qui és, però de sobte em mira i em saluda, jo amb la mà dreta li faig un senyal de saludar i torno cap a dintre de casa en menys d’un segon.

També hi ha el típic tennista  que no pot estar sense el tennis  i que viu en un pis. I per entrenar-se juga a dintre casa perquè no ho pot fer enlloc més òbviament. I trenca el gerro de la seva dona que val 10000 euros fabricat exclusivament a Egipte (El mateix que al dibuixos animats o a les pel·lícules). Llavors la seva dona s’enfada amb ell(amb raó). Però després ha de veure que ha de fer les paus si vol conviure un confinament amb alegria  amb ell.

Aleshores hi ha el típic maniàtic o maniàtica que no li agrada tocar a la gent perquè porten moltes bactèries (Si tots fóssim així el coronavirus no s’hagués escampat tant). I ara amb aquest virus per aquí encara ho és més i es posa doble protecció per ni mirar les altres persones que caminen pel carrer.

També hi ha el que, ara que estem confinats a casa, s’avorreix tant que es dedica a fer reptes a casa i després fer-se famós per la bajanada que fa. Com per exemple intentar pujar a damunt de 20 llibres de 400 pàgines o el de riure i riure perquè canvien l’hora i estem tancats a casa una hora menys.

En aquest confinament també han aparegut persones que tenen por que s’acabi el paper de vàter i en compren tant que llavors sí que s’acaba de veritat.

Després hi ha aquell personatge que no vol admetre que no pot sortir al carrer que i s’ha de quedar a casa 24 hores amb la seva família! Un pecat que no podrà superar mai.

I per acabar, el típic germà petit que ja pot sortir al carrer a passejar i no et para de repetir i repetir que ja pot sortir al carrer però l’únic que aconsegueix és fer passar les ganes de sortir per les tantes i tantes vegades que ho ha repetit.

I fins aquí els personatges que he anat veient, però que sense ells el món no tindria sentit perquè fan oblidar-te dels moments tristos que estem passant i de que la vida continua però a casa.


El confinament de la Montserrat i companyia» | NacióRipollès
  


ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT – Maite Rué


ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT

En aquest confinament, quan la majoria de gent no pot sortir de casa, es demostra la verdadera forma de la gent, el verdader color del seu cabell i la quantitat de determinació de cada persona.

Per dir-ho més simplement, es descobreixen coses que normalment no es veurien. I es descobreixen algunes similituds entre persones, tant que se’ls podria etiquetar com: instagramer, obsessionat, esportísta... Molts títols que molta gent ja ha descrit de forma molt bona, tant còmica com seriosa. Per això, jo parlaré sobre els aprofitats i maníacs. Concretant en la gran gamma de punts en els que es pot descobrir si la persona amb la que vius entra en aquesta categoria.

L’aprofitat pot ser tant un adult com un nen, però consten d’aquestes característiques:

- Aprofitat mandrós: Persona que està sempre quiet o en el sofà i només es mou per agafar el comandament o canviar de posició. L’únic moment en que parla amb tu és per dir això: «Em pots anar a buscar...» o «Podries...». En el meu cas mon germà demostra alguns trets semblants quan diu: «Podríes para la taula.» o «El pare t’ha dit que baixis les persianes.» Quan en realitat li havia dit a ell.

-Aprofitat energètic: la persona que no es pot quedar quiet i cada dos segons està fent alguna cosa nova. Però dona la casualitat de que tot el que està fent necessita la teva ajuda.

-Aprofitat normal: una persona normal la qual s’està fartant de la quarantena. Aquest és l’exemple dels pares que utilitzen els seus fills per poder sortir de casa o totes aquelles persones que van adoptar gossos per poder passejar-los.

El maníac agafa totes les edats, tant nens com grans, i alguns dels seus casos serien:

-Maníac mandrós: persona que viu amb la seva família i a causa d’això comparteix la seva casa. Com que és molt vago i fa servir molt el sofà causa un problema de contacte i durant els primers dies utilitza una tovallola per asseure's al sofà o en una cadira i a més quan va arribar la quarantena i es va tancar a casa amb la seva família no es va acostar a menys d’un metre durant els primers 15 dies mínim.

-Maníac sanitari: aquest tipus és el que dona la mà o abraça a la seva família la seva solució és passar-se una aigua. Un altre tret únic seria el que quan surt de casa, a part de portar mascareta, guants i un conjunt de roba, que després va tota a la paperera o a la rentadora durant 4 hores, porat a més un pal de metro i mig d’allargada perquè ningú se li acosti. Ja que a qualsevol que entri en la seva àrea de confort rebria un bon morat.

S’ha d’especificar que aquests dos maníacs són molt semblant amb l’única diferència que un es molt mandrós per sortir de casa o dutxar-se així que directament no s’acosta als altes.

I aquests serien els exemples més importants dels aprofitats i dels maníacs. Jo sobretot he trobat persones com: aprofitat normal, aprofitat mandrós i maníac mandrós.

ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT, Oriol Huerta


ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT



En aquesta cuarentena està sortint com són les persones pel seu caràcter al no puguer sortir de casa i quina força de voluntat tenen per això avui us presesntaré els diferents personatges que hi ha durant el confinament.

-El que es creu atleta nat: aquesta és la típica persona que no ha fet gens d'esport en la seva vido, però per alguna raó, durant aquest confinament li ha agafat per fer esport tot el dia, i al no haver fet mai res doncs al segon dia li agafen unes agulletes esgarrifoses i després d'haver fet esport durant un dia ho deix perquè ja se n'ha cansat.

-El gandul: la persona que s'adorm per a totes parts de la casa i quan no dorm es mou d'una banda a l'altre delirant sobre l'avorrit que està i no deix de molestar als altres perquè no sap què fer.

-L'esportista: aquest tipus de persona és la que sempre ha estat fent esport moderadement i ara està aprofitant l'ocasió per millorar les seves tècniques personals i millorar en l'àmbit d'esport que es dedica.

-El masterchef: aquesta clase de persona és la que no ha cuinat mai, però ara que no té res a fer s'hi ha ficat per primer cop i fa uns plats de 10, encara que ningú sap com ho fa.

-El maniàtic: el maniàtic, és la clase de persona que ha d'anar a comprar tapat inclòs amb bosses de plàstic per tot el cos, perquè es pensa que per allà on trepitja és una trampa mortal i quan arriba a casa fa un munt d''accions extranyes per les seves manies.

-El que teletreballa: aquesta és la típica persona que com no sap què fer, es pasa tot el dia fent la feina, perquè, així no s'avorreix.

-L'instagramer: la persona que s'avorreix i penja fotos i enquestes a cada moment perquè almenys algú li digui que pari ja, que cansa.

-El que's pasa tot el dia mirant sèries: aquest és el tipus de persona que es queda o al llit o al sofà tot el dia mirant sèries i al cap del mésja s'ha vist tot el que hi ha.

-El gamer: la clase de persona que es pasa tot el dia jugant a videojocs i que ni s'he n'adona de que pasa el temps.

Personatges del confinament, Gabriela Vila-chã


Ple confinament, quasi tothom tancat a casa seva, uns pocs treballant fora, principalment els polítics i els sanitaris. Hi ha una família nombrosa en concret que viu molt a gust, té una gran casa i gossos. Aquesta família és molt peculiar, i ara us explicaré per què.

La filla major, sempre enganxada als deures i al telèfon, la seva rutina sempre és la mateixa: despertar, fer deures, menjar, fer deures, sopar, estar amb el telèfon, anar a dormir.

El fill menor és al que més li costa acostumar-se al confinament. És un nen hiperactiu, sempre amb ganes de jugar, sortir a trobar-se amb els seus amics. Sempre demana per sortir al balcó, jugar a les golfes...

El pare, teletreballa, per està sempre tan ocupat que no fa cas a la seva família. Al igual que la seva filla, sempre està davant de l'ordinador i del telèfon, tot per treball.

La mare és una sanitària, i per tant ha d'anar a ajudar a l'hospital. Quasi mai és a casa, i sempre està esgotada, no té ni un minut per respirar, pràcticament.

Els avis es cuiden moltíssim, sempre eviten no sortir al carrer i netejen la casa.

El tiet sempre està fent esport, aprofita que té el jardí de la casa per a poder fer esport i exercici.

La tieta no treballa i està sempre a l'Instagram, tafanejant les coses que penjen les seves amigues, les quals ja tenen totes un o dos fills i ella és la única sense. Potser podria dir-li al seu marit per trucar a la cigonya.

Els gossos... ai, pobrets, estan tan esgotats d'haver de sortir fins a quatre vegades amb l'excusa d'anar a passejar que estan fent un confinament voluntari a les seves casetes, només surten per anar a menjar i beure aigua.

Des de la primera setmana ha estat així, i fins i tot després del confinament, poc canviarà en aquesta família.

ELS PERSONATGES DEL CONFINAMENT - Ferran Basagaña