dimarts, 2 de juny del 2020

Resistirem (Maria Vives Gámez)


RESISTIREM

12 de març de 2020. Marxàvem a casa pensant que serien unes curtes “vacances” i que en dues setmanes tot això hauria acabat. Estàvem contents i convençuts que ens tornaríem a veure en pocs dies. Que només era una grip normal i que el fet de tornar a casa només era per prevenir. No va ser així.

Ara ja en fa 3 mesos d’aquell moment. Cada dia que passa, és un dia menys que falta per tornar-nos a veure. Per tornar a classe, per riure, per aprendre, per millorar, per avançar. Però hem seguit endevant; sense res que ens frenés. Hem seguit amb les classes, d’una manera diferent però que mai pensaríem que passaria.

Primer de tot, hem aprés a ser més abnegats. Han sigut innumerables persones intentant salvar la vida a moltes altres. Siguin metges, siguin repartidors d’aliments o qualsevol ajudant. També hem sigut solidaris respectant a la gent, ajudant a la gent gran portant-los menjar o tot el que necessitin. Ens hem posat en la pell de tots els metges, tot i que aplaudint sigui només una mostra d’afecte cap a ells. I també rentant-nos les mans per cuidar i protegir.

Hem tingut paciència passant tot aquest temps dins d’uns metres quadrats. Des de nens petits fins a gent gran. Però ho hem fet per nosaltres, per cuidar-nos i protegir-nos mútuament. Paciència per aprendre a utilitzar les mil i una aplicacions de videotrucades i saber que la càmera de l’ordinador no només servia perquè ens espiessin els hackers, sinó també per fer videoconferències.

Hem despertat la nostra creativitat sigui jugant al bingo amb els veïns, fent torres amb tots els papers higiènics que teníem col·leccionats, jugant a tennis de balcó a balcó… Les xarxes socials no només donaves unes impactants activitats a fer, sinó que esperàvem a veure quina sortia més i si superava a l’anterior.

En aquesta quarantena no ens ha quedat més remei que confiar. Confiar en que això acabarà en algun moment. Que la curva s’aplanarà. Confiar en que el del costat es renta les mans i utilitza la mascareta. Confiar en els metges i sanitaris i que aquesta vacuna que tant esperem arribarà.
I tal i com diu l’himne d’aquesta pandèmia, resistirem i seguirem endevant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada